۷ آبان ۱۴۰۳، ۱۴:۰۲

رییس پلیس فتای استان اصفهان:

مراقب برنامه‌های رسیدساز جعلی باشید

مراقب برنامه‌های رسیدساز جعلی باشید

اصفهان_ رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان اصفهان ضمن ارائه توصیه هایی، تاکید کرد شهروندان در معاملات اینترنتی مراقب کلاهبرداری جاعلان با استفاده از برنامه‌های رسیدساز تلفن همراه باشند.

سرهنگ سید مصطفی مرتضوی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: با توجه به تشکیل پرونده‌هایی در سراسر کشور در خصوص برنامه‌های رسید ساز جعلی تلفن همراه توسط افراد کلاهبردار در راستای جلوگیری از این جرایم و آگاهی شهروندان، توصیه‌هایی لازم و ضروری است که باید شهروندان این توصیه‌ها را مدنظر قرار دهند.

وی افزود: چنانچه با افراد طرف معاملات خود از طریق برنامه‌های مجازی خرید و فروش مانند دیوار، شیپور و … آشنا شده‌اید و فرد خریدار ادعای واریز مبلغ معامله را از طریق درگاه‌های مجازی نظیر آپ و… داشته و یا وعده ارسال پیامک واریز را تا ساعتی دیگر می‌دهد و با تلفن خود با اپراتور درگاه مجازی جهت قانع کردن شما تماس می‌گیرد، اعتماد نکنید بلکه شما می‌توانید با مراجعه به عابر بانک و بررسی موجودی حساب خود از واریز مبلغ معامله مطمئن شوید.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان اصفهان تصریح کرد: چنانچه با خریدار از طریق برنامه‌های مجازی خرید و فروش آشنا شده‌اید به رفتارهای غیرمتعارف مانند پیشنهاد قیمت بالا و انجام معاملات در محل‌های غیرمعمول حساس شده و دقت بیشتری در خصوص نحوه انجام معامله داشته باشید.

این مقام انتظامی استان خاطر نشان کرد: پلیس فتا به‌صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به شهروندان است و کاربران می‌توانند در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک و مجرمانه در حوزه فضای مجازی آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.fata.gov.ir بخش گزارش‌های مردمی مراجعه کنند و یا از طریق شماره ۰۹۶۳۸۰ با مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا با کارشناسان ما در میان بگذارند.

کد خبر 6271350

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha